[cat] Aquest treball de Fi de Grau és un estudi sobre com replantejar l’educació i
l’aprenentatge en aquest context que vivim avui en dia. Malgrat els diferents canvis que es
poden trobar en les normatives educatives dels darrers anys, la realitat a molts centres
educatius segueix sent, a la pràctica, majoritàriament transmissora, mecànica i superficial. Per
això, aquest treball tracta d’aprofundir sobre el canvi educatiu i la innovació i per altra banda
d’analitzar diferents escoles que han innovat i han fet millores, on es persegueix corroborar
una o més hipòtesis a través de l’obtenció de determinats resultats aconseguits. Aquest
procediment es durà a terme mitjançant la metodologia qualitativa a través d’entrevistes als
diferents representats dels centres, per així obtenir una recollida de dades. Davant aquest fet
fer un aprofundiment sobre el canvi educatiu i una altra part més reflexiva, on s’analitza i
s’extreuen les pròpies conclusions.
[eng] The following thesis is a study about how to reorganize the educational and learning
systems of the world we live in today. Despite the various recent changes in the educational
norms, the reality is that the education in many schools is still largely transmissive,
mechanical and superficial. This project aims to look deeper into educational change and
innovation and also analyse different schools that have innovated and have made
improvements and which seek to corroborate one or more hypotheses through the
achievement of certain results. In order to collect the necessary data, a qualitative
methodology will be carried out by means of interviews with different representatives of the
education centers. Analyses of the data will be performed consisting of an in-depth analysis
into the educational change section and more reflective section, where own conclusions are
analysed and drawn.