[cat] L'objectiu principal d'aquest treball és observar i analitzar els usos lingüístics de l'alumnat d'origen estranger dins l'Educació Primària. He realitzat un Marc Teòric visualitzant i comentat certs articles relacionats amb la interculturalitat de les Illes Balears, normatives del Govern de les Illes Balears referents a l'alumnat d'origen estranger i el seu procés d'adaptació i comparant els Projectes Lingüístics de tres centres escolars escollits. Posteriorment, he realitzat una redacció sobre el procés metodològic a seguir per a la realització d'aquest treball, explicant les passes a seguir, les dificultats sorgides i les adaptacions que s'han anat realitzant. Un cop he explicat la metodologia, hem pogut observar una enquesta sociològica que han contestat 39 alumnes d'origen estranger de quatre centres escolars de primària, contestant preguntes sobre la seva situació, procedència i els seus usos lingüístics. Finalment s'ha fet una anàlisi i unes conclusions després de les respostes obtingudes amb una reflexió final del treball complet.
[eng] The main purpose of this work is to observe and analyse the linguistic uses of students of foreign origin in Primary Education. I have made a Theoric Framework visualising and commenting on certain articles relating to the interculturality of the Balearic Islands, regulations of the Government of the Balearic Islands concerning the students of foreign origin and their process of adaptation and comparing the Linguistic projects of three schools chosen. I have subsequently drafted the methodological process to be followed in order to carry out this work, explaining the steps to be taken, the difficulties that have arisen and the adaptations that have been made. Once I have explained the methodology, we have been able to observe a sociological survey which has answered 39 pupils of foreign origin from four school elementary schools, answering questions about their situation, origin and linguistic uses. Finally, an analysis and conclusions have been made following the answers obtained with a final reflection of the full work.