[cat] En l’actualitat, homes i dones es troben en situacions diferents d’inclusió social,
tal com demostren les estadístiques nacionals i locals. Els rols i etiquetes de
gènere ajuden a provocar la reproducció i continuïtat d’aquesta situació. Per tal
de poder canviar-la, és necessari un canvi genèric i específic també en
l’educació que vagi enfocat a dur a terme bones pràctiques inclusives i
feministes. La investigació d’aquest treball cerca analitzar una mostra de nins i
nines de l’illa de Mallorca en base a si l’autoconcepte i les decisions que prenen
estan influenciades per aquests rols de gènere. Per dur-lo a terme es proposa
una metodologia majoritàriament quantitativa que, a partir d’un qüestionari,
demostra la forta influència sociocultural, però també dóna llum a determinats
punts que són clau per avançar en equitat de gènere, en feminisme.
[eng] At present, men and women find themselves in distinct situations of social
inclusion according to local and national statistics. Gender roles and labels help
fuel the reproduction and continuation of this situation. In order to alter this, a
broad change is necessary, along with specific changes in education with a
focus on implementing positive inclusive and feminist practices. The nature of
this research seeks to analyze a group of boys and girls of the island of
Mallorca on the basis of whether self-concept and decisions they make are
influenced by these gender roles. To carry this out, a methodology that is mostly
quantitative is proposed which, drawn from a questionnaire, demonstrates the
strong sociocultural influence, but also sheds light on certain points that are key
in advancing gender equality, in feminism.