[cat] El present Treball de Fi de Grau té l'objectiu de donar a conèixer distints recursos, a través dels quals es pot fomentar la lectura en infants que es troben a l'etapa d'educació infantil.
Es tracta de donar una volta al pensament que té gran part de la societat sobre els conceptes de literatura infantil, de gèneres literaris i de lectura. Conceptes que, moltes vegades, fan que la literatura i, sobretot, la lectura, es vegi reduïda a la idea de descodificar un codi escrit. Tot això, produeix un desconeixement que deriva en el fet de pensar que els infants que es troben a aquesta etapa ni saben ni poden llegir i que l'única lectura i literatura que els envolta, prové dels texts, tot i que això no és cert.
A causa d’això, sorgeix la segona part del treball formada per un recull de recursos, dirigits tant als docents d’educació com a les famílies que volen treballar la lectura amb els seus fills, però que no saben quin material tenen al seu abast o quins són els més adients en funció de l’etapa en què es troben els infants.
[eng] This university graduate project's objective resides in presenting several resources through which reading can be encouraged in kids who are going through pre-school education.
It concerns taking a spin to the line of thought society has on children's literature, reading and literary genres. Concepts that most of the time causes literature and lecture above all to get reduced to the idea of decoding a written code. All of these factors causes a lack of knowledge that derives in the thought that children in this stage can't or aren't able to read, and that all the reading and literature around them comes from writings, though all of the above it's indeed wrong.
Prompted by all of this, arises the second part of the project, composed by a compilation of resources directed to both teachers and families seeking to work on reading with their kids, but don't know which resources they have at their reach or which are the most adequate relative to the kids' stage.