[cat] L’escultura és una de tantes opcions que ens ofereixen les manifestacions artístiques i no tan sols és purament estètica. A través del següent treball analitzarem com l’expressió artística és un mitjà de comunicació, de comprensió, d’autoconeixement i d’unió. El que es pretén és dissenyar una proposta didàctica basada en un desenvolupament inclusiu de les tasques dins i fora l’aula d’educació primària a través de l’art, donant lloc a experiències d’aprenentatge pròximes a cadascú i compartides amb la comunitat– classe a través de l’educació artística, partint del context dels infants aprofitant el repertori escultòric que tenim als carrers i places de Palma, en concret les obres Nancy da Calder i Monument de Miró.
[eng] Sculpture is one of the many options offered by artistic manifestations and it is not only purely aesthetic. Through the following work we will analyze how artistic expression is a means of communication, understanding, self-knowledge and union. The aim is to design a didactic proposal based on an inclusive development of tasks inside and outside the classroom of primary education through art, giving rise to learning experiences close to each one and shared with the community - class in through arts education, starting from the context of children taking advantage of the sculptural repertoire we have in the streets and squares of Palma, specifically the works Nancy by Calder and Monument by Miró.
Keywords: Sculpture, communicatio