[cat] Aquest Treball de Fi de Grau, pretén mostrar la importància que té el desenvolupament del llenguatge en els infants de l’etapa d’Educació Infantil però sobretot en aquells que tenen qualque tipus de deficiència: en concret, la deficiència auditiva. Per una part, es parlarà de diferents conceptes i distincions dels tipus de sordeses, les causes i les conseqüències, mostrant actuacions dels diferents models tenint en compte la discapacitat i el nivell d’aprenentatge de l’infant. Per l’altra, s'analitzaran cada una de les entrevistes per tenir coneixements propis de les diferents conseqüències i causes que pot tenir aquesta deficiència i que, òbviament, ens servirà com a referència per les intervencions i, per descomptat, per al nostre futur com a mestres.
[eng] This Final Degree Project aims to show the importance of the development of language in children of the Early Childhood Education stage, but especially in children of this stage with deficiency, specifically hearing impairment. On the one hand, different concepts, and distinctions of the types of deafness, causes and consequences will be discussed. The actions of the different models consider the disability and the learning level of the child. On the other hand, we analysed each of the interviews to have own knowledge of the different consequences and causes that can have this deficiency and that in turn will serve us as a reference for interventions and for the discovery for our future as teachers.