[cat] El present treball està compost per tres parts: d’una banda, s’exposa un recorregut per diferents maneres de gestió de diversos sistemes educatius, tant a l’àmbit local com regional i europeu, per tal de conèixer distintes realitats de gestió educativa; d’altra banda, s’analitzen una sèrie d’indicadors mínims i criteris clau que conformen el concepte de qualitat educativa, i també tres articles en concret de la Convenció dels Drets dels Infants que recolzen aquest concepte; i, finalment, es posen de manifest uns determinats interrogants respecte a aquest tema que pretenen concloure críticament els resultats d’investigació d’aquest projecte.
[eng] The present work is made up of three parts: on the one hand, it presents a journey through different ways of managing various educational systems, both at the local and regional and European level, in order to know different realities of educational management; on the other hand, a series of minimum indicators and key criteria that make up the concept of educational quality are analysed, as well as three specific articles of the Convention on the Rights of the Child that support this concept; and, finally, certain questions are raised regarding this topic that seek to critically conclude the research results of this project.