[cat] L’Educació Infantil, és l’etapa més important en el desenvolupament dels infants, ja
que tots els processos tant físics com psicològics estan en formació. Per això és important que
quan un infant té un “problema” o un ritme més lent, es realitzi una observació de l’infant i
del seu entorn per tal de poder saber què té i com el podem ajudar. En aquest cas, son els
mestres d’infantil, els encarregats de realitzar aquesta observació i detecció de que els ritmes
son “diferents”. Aquest Treball de Final de Grau, tracta de recollir i donar visió al rol que
desenvolupa el mestre d’educació infantil davant un cas de risc, però no només amb ells,
també als altres agents que en col·laboració i coordinació, aconsegueixen donar respostes a
les necessitats dels infants i a les seves famílies.
[eng] Early Childhood Education is the most important stage in the development of
children, as all physical and psychological processes are in formation. This is why it is
important that when a child has a "problem" or a slower pace, an observation is made of the
child and his environment in order to know what he has and how we can help him. In this
case, it is the kindergarten teachers who are in charge of making this observation and
detection that the rhythms are "different". This Final Degree Project seeks to gather and give
insight into the role played by the teacher of early childhood education in the face of a case of
risk, but not only with them, but also with other agents who, in collaboration and
coordination, manage to give answers. to the needs of children and their families.