[cat] El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge es defineix com una dificultat funcional del
llenguatge que crea un obstacle a llarg termini en la vida diària de les persones que ho pateixen
a l’hora de comunicar-se o d’aprendre. Les dificultats del llenguatge són les més
característiques d’aquest trastorn, encara que també s’hi troben problemes d’aprenentatge i
socials.
A partir d’una revisió bibliogràfica, es destaca la importància de la relació i coordinació de la
família i l’escola, la detecció precoç del trastorn, l’educació inclusiva a les aules i la formació
docent per tal de poder dur a terme una intervenció satisfactòria.
En el present Treball de Fi de Grau es pretén oferir una guia de bones pràctiques on hi hagi una
recopilació d’eines, pautes, recursos, materials i activitats per treballar les dificultats del TDL
en infants d’Educació Infantil. Amb aquesta proposta s’intenta fer una aportació a la comunitat
educativa, ja que aquest disseny està destinat a docents, terapeutes i/o famílies que necessitin
treballar les problemàtiques d’aquest trastorn.
[eng] Developmental Language Disorder is defined as a functional language difficulty that creates a
long-term obstacle in the daily lives of those who suffer from it when communicating or
learning. Language difficulties are the most characteristic of this disorder, although learning
and social problems are also found.
Based on a review of the literature, the importance of the relationship and coordination between
the family and the school, early detection of the disorder, inclusive education in the classroom
and teacher training in order to be able to carry out a satisfactory intervention is highlighted.
This Final Degree Project aims to offer a guide of good practices which includes a compilation
of tools, guidelines, resources, materials and activities to work on the difficulties of DLD in
Early Childhood Education children. The aim of this proposal is to make a contribution to the
4
educational community, since this design is intended for teachers, therapists and/or families
who need to work on the problems of this disorder.