[cat] El Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), avui en dia, es troba molt present a les aules
d’Educació Primària, per aquest motiu és important donar visibilitat i conscienciar a la
societat d’aquest i aconseguir que es deixi de concebre com un estigma social.
Per això el següent treball de fi de grau consisteix a realitzar una observació i anàlisi sobre
les estratègies escolars que es duen a dintre i fora de l’aula, a un centre educatiu de Mallorca,
amb alumnes que presenten Trastorn de l’Espectre Autista. A la vegada, es pretén conèixer
quines són les característiques principals d’aquest trastorn, fer un estudi sobre cinc alumnes
que ho presenten, realitzar entrevistes als tutors d’aquests infants, a l’equip de suport i a una
psicòloga externa a l’escola, per tal de determinar quin tipus de suport s’ofereix i quines
estratègies són les més efectives per treballar les executives, mentalistes i d’autoregulació
emocional, de la mateixa manera que desenvolupar el seu potencial al màxim.
[eng] Nowadays, Autism Spectrum Disorder (ASD) is very present in Primary Education
classrooms. Due to this, it is important to give it visibility and raise awareness about it, as
well as stop considering it as a social stigma.
This is why the next final project consists of making an observation and analysis of the
school strategies that are carried out in and out of the classroom, in an educational center in
Mallorca, in which there are students with Autism Spectrum Disorder. At the same time,
the aim is to find out the main characteristics of this disorder, to carry out a study on five
students who present it and to conduct interviews with these children’s tutors, the support
team and an outside psychologist, in order to determine what kind of support is offered and
the most effective strategies for working executives, mentalists and emotional selfregulation,
in the same way as developing their full potential