[cat] L’objectiu principal d’aquest Treball de Fi de Grau resideix en l’aplicació dels jocs
tradicionals dins les aules de matemàtiques. És important tenir clars els conceptes que es
treballen durant el present document, ja que molts de cops, tenim interioritzats que els jocs
únicament ens serveixen per matar els temps morts dins les aules, però deixam de banda tots
els seus beneficis i totes les seves utilitats com a eina d'ensenyament. Com podem veure en el
títol d'aquest, durant el treball, s'han adaptat els continguts del currículum de matemàtiques a
diferents jocs tradicionals, concretament s'han adaptat continguts del Bloc 2: nombres, del
segon cicle d'Educació Primària. A més d'aquesta proposta, podem veure les diferents
definicions, classificacions i característiques que han anat fent els diferents autors enfront
dels jocs i dels jocs tradicionals. Per altra banda, es parla de quina ha de ser l'actitud del
mestre quan es posen en pràctica aquests tipus d'aprenentatge mitjançant el joc, i quin és el
seu paper dins les aules. També es pot veure la similitud que hi ha entre els jocs i les
matemàtiques a més d'efectes que suposen aquests dins les aules. Pel que fa a la proposta
didàctica, s'han adaptat una sèrie de jocs tradicionals, s'ha tingut en compte que aquests jocs
es puguin adaptar a tots els infants, treballin els continguts i que siguin jocs inclusius
[eng] The main objective of this Final Degree Project lies in the application of traditional games in
mathematics classrooms. On the one hand, it is important to be clear about the concepts that
are worked on during this text. As many times we have a different vision of what are games
really serve us for spend time in the classroom, but we do not realize which are their benefits
and all the utilities as teaching tools As we can see in the title, during the work, the contents
of maths curriculum have adapted to different traditional games, in particularly the contents
of Bloc 2: numbers, of the second cycle of Primary Education. Moreover, we can see the
different definitions, classifications and characteristics that the different authors have done in
front of plays and traditionals plays. On the other hand, it talks about how the teacher’s
attitude should be when this type of learning is put in practice, and what this role is in the
classrooms. Regarding the didactic proposal, we can see the similarity between plays and
mathematics and effects caused by these plays inside the classrooms. It has adapted a number
of traditional plays and it has been taking into account that these games can be adapted to all
children, that they work on the concepts and that they are inclusive games.