[cat] En el present Treball de Fi de Grau es planteja una anàlisi acurada del model educatiu de les Escoles Bosc, a través d’una recerca bibliogràfica envers l’educació a l’aire lliure i les Escoles Bosc d’arreu del món. I a partir de l’anàlisi concreta de les experiències de Ses Milanes, A Lloure i Infants de Tramuntana, situades a Mallorca: en primer lloc, es realitza una contextualització i aproximació al concepte, l’origen, les característiques i la filosofia de les escoles a la naturalesa seguint els diversos estudi i investigacions dels experts en la temàtica. Seguidament, es realitza una anàlisi sobre com duen a terme aquest model educatiu a Ses Milanes, A Lloure i Infants de Tramuntana, tenint en compte les bases pedagògiques i les metodologies emprades. I per acabar, s’adjunta unes conclusions de caràcter personal sobre aquest model educatiu, amb la finalitat de defensar la seva introducció al servei públic educatiu, com una alternativa tan vàlida, com els centres convencionals.
[eng] This Final Degree Project proposes a careful analysis of the educational model of the Forest Schools, through a bibliographic research into education in nature and the Forest Schools around the world, based on the experiences of Ses Milanes, A Lloure and Infants of Tramuntana, located in Mallorca: first, as a contextualization, is made an approach to the concept, origin, characteristics and philosophy of schools to nature is performed, following the various studies and investigations of experts in the subject matter. Subsequently, an analysis is made of how this educational model is carried out in Ses Milanes, A Lloure and Infants in Tramuntana, considering the pedagogical bases and the methodologies used. And finally, is attached a personal conclusion about this educational model, to defend its introduction to the public educational service.