[cat] Els horts escolars ja des de fa anys han esdevingut una eina educativa interessant dins els centres educatius. De cada cop més, hi ha la consciència d’educar als infants a partir d’experiències pràctiques i manipulatives per tal que els infants puguin desenvolupar les seves capacitats i el procés d’Ensenyament – Aprenentatge sigui significatiu.
Dins aquest punt, l’hort escolar juga un paper clau dins els centres, ja que esdevé un recurs didàctic interdisciplinari. Per mitjà d’aquest podem treballar d’una forma enriquidora diferents continguts del Currículum d’Educació Primària.
La tasca d’iniciar un projecte d’hort escolar pot parèixer una tasca senzilla, però no ho és en absolut si volem crear un espai útil i didàctic. La falta de formació, conjuntament amb el desconeixement i la manca de recursos, fan que la creació i el funcionament de l’hort escolar suposi tot un repte.
Per això, en aquesta memòria, es una proposa la creació d’un hort escolar amb hivernacle, ja que aquest element és clau. Facilita poder treballar amb els infants aspectes que sense ell no podríem treballar. Aquesta proposta es realitzarà a partir d’una guia senzilla i detallada de tot el procés a tenir en compte en la creació, cultius possibles, activitats a realitzar amb els infants i els continguts curriculars que es poden treballar.
A més, en aquesta memòria també s’ha realitzat una investigació i una posterior anàlisi per tal de comprendre en quina situació es trobava l’illa de Mallorca en matèria d’horts escolars.
[eng] School gardens have become a fundamental educational tool within schools for years. Increasingly, there is an awareness of educating children through practical and manipulative experiences so that children can develop their abilities and the Teaching – Learning process is significant. Within this point, the school garden plays a key role within the centers, as it becomes an interdisciplinary didactic resource. Through this we can work in an enriching way different contents of the Curriculum of Primary Education.
3
The task of starting a school garden project may seem like a simple task, but it is not at all if we want to create a useful and didactic space. The lack of training, together with ignorance and lack of resources, make the creation and operation of the school garden a challenge.
Therefore, in this memory, it is proposed the creation of a school garden with greenhouse, since this key element, makes it easier to work with children’s aspects that without him we could not work. This proposal will be made from a simple and detailed guide of the entire process to take into account in the creation, possible crops, activities to be carried out with the children and the curricular contents that can be worked on.
In addition, this report also carried out research and subsequent analysis in order to understand the situation of the island of Mallorca in the field of school gardens.