[cat] Els centres educatiu amb alumnat que presenta Trastorn del Espectre Autista són un
recurs relativament nou per la educació. Degut això, encara hi ha un gran desconeixement
per par de la comunitat educativa sobre aquest alumnat. Per això, aquesta proposta
psicoeducativa pretén conèixer millor l’alumnat TEA, l’evolució del concepte i les
característiques que presenten aquest alumnat. A més, trobarem el paper del orientador/a
amb aquest alumnat i el model d’intervenció de referència que donarà respostes a les
necessitats educatives especials. En darrer lloc, es proposarà una sèrie d’activitat, a través
de la metodologia TEACCH, per millorar la integració d’aquest alumnat dintre de l’aula
ordinària
[eng] Educational centers with students with Autism Spectrum Disorder are a relatively new
resource for education. However, there is still great ignorance by the educational
community about this student body. For this reason, this psychoeducational proposal aims
to better understand the ASD students, the evolution of the concept and the characteristics
that these students present. In addition, we will find the role of the counselor with these
students and the reference intervention model that will respond to special educational
needs. Lastly, a series of activities will be proposed, through the TEACCH methodology,
to improve the integration of these students with in the ordinary classroom.