[cat] En aquest Treball de Fi de Grau d’educació primària es realitza una seqüencia didàctica, amb la corresponent base teòrica, basada en la importància de sortir de l’aula a l’hora de fer matemàtiques. A la primera part del treball apareix una breu explicació de la contextualització i la metodologia. A més, l’objectiu general és fer una proposta d’activitats per trencar amb les matemàtiques convencionals. Les activitats estan enfocades des del punt de vista que els alumnes treballin a partir de la seva realitat més propera i, des d’una metodologia constructivista a la qual els alumnes són els protagonistes i constructors del seu coneixement i el docent fa de guia durant el procés d’ensenyament – aprenentatge de l’alumne. Aquest projecte està basat a una escola de barri la qual està en un procés de transformació en tots els aspectes cap a una educació més innovadora.
[eng] Throughout this essay of the degree of Primary Education, I will present a didactic sequence, with a complementary theoretical background, based on the importance of leaving the classroom in order to teach and learn maths. In the first section of this essay, a brief explanation, contextualisation and methodology of this project would be presented. In addition, the main aim of this essay is to create a didactic proposal to put an end to the traditional method to teach maths. The activities are prepared for the students to work and create from their own reality. From a constructivist approach, the students are placed on the focus of these activities, becoming the “builders” of their knowledge. On the other hand, the teacher would guide them during this process of teaching and learning. This project is set on a neighbourhood-primary school which is changing towards an innovative education.