[cat] El següent treball de fi de grau s’ha desenvolupat una guia de recursos per treballar la
pedagogia de la mort i el dol pel cicle d’Educació Infantil. Aquesta, va adreçada al CEIP
Robines de Binissalem, centre a on hi he realitzat el pràcticum II. Aquest recull conté una
sèrie de recursos per poder treballar la pedagogia de la mort i el dol al segon cicle
d’educació infantil.
La mort és un tema molt tabú, i encara més en el món de l’educació, només es fa front a
ella quan la tenim present, llavors el dol és més difícil de conduir i pal·liar. Aquest ha
estat el motiu pel qual he volgut realitzar aquesta guia a on els i les docents puguin
emprar-la per poder transformar aquest concepte tabú, la mort, cap a un cicle de la vida i
a més quan es trobin en situacions de dol tenir a l’abast una sèrie de possibilitats per a
fer-ho.
[eng] In the following final project, a development of a resources guide has been made to study
the pedagogy of death and the mourning for Child Education. This guide is for CEIP
Robines of Binissalem, a school where I have done my University internships II. It has
some resources to be able to work death pedagogy and the mourning in the second cycle
of Child Education.
Death is a taboo theme and even more in the world of Education because we only face it
when it is present. Then, the mourning is more difficult to be well treated. That is why, I
wanted to do this guide for teachers in order to transform this taboo concept, death, to a
life cycle. Moreover, if they have any situation in which a mourning is present they will
have lots of possibilities to treat it.