[cat] El treball següent analitza el concepte d’educació inclusiva i proposa una nova
metodologia aplicable a l’aula per tal de donar resposta a la diversitat.En concret,
s’analitza la situació actual de l’educació inclusiva i el marc normatiu en el qual
s’enquadra per més endavant plantejar el DUA com a resposta a la diversitat de
les aules. Finalment, s’exposa una proposta didàctica basada en l’aplicació del
DUA per tal de justificar com l’aplicació d’aquesta metodologia en el disseny de
les activitats didàctiques esdevé un mètode vàlid per garantir l’atenció a la
diversitat.
[eng] The following work analyzes the concept of inclusive education and proposes a
new methodology applicable to the classroom in order to respond to diversity.
Specifically, it analyzes the current situation of inclusive education and the
regulatory framework in which it is framed later to raise the DUA as a response to
the diversity of classrooms. Finally, a didactic proposal based on the application
of the DUA is presented in order to justify how the application of this methodology
in the design of didactic activities becomes a valid method to guarantee attention
to diversity.