[cat] En el present Treball Final de Grau (TFG) s’exposa (seguint una metodologia
empírica) la importància i necessitat de tractar dins els centres d’Educació
Primària les varietats dialectals pròpies de cada territori per garantir una
preservació del seu ús i del seu reconeixement i per brindar als parlants una
possibilitat d’identificar-se dins d’una comunitat lingüística. A més, es revisa
mitjançant diverses enquestes la situació actual del català, en específic, de
l’eivissenc dins les escoles de l’Illa d’Eivissa i dels recursos que s’empren per
fomentar-lo. Recull, també, una recopilació de material i iniciatives de qualitat que
es plantegen com proposta a emprar per als mestres. Per últim, intenta
transmetre una necessitat per unir-se a iniciatives que lluitin per moure la varietat
dialectal pròpia d’Eivissa: l’eivissenc, i d’emprar tots aquells recursos que en
fomentin el seu ús.
[eng] In this Final Degree Project is exposed (following an empirical methodology) the
importance and need to deal with the dialectal varieties of each territory in Primary
Educational centers. This is to say in order to guarantee a preservation of their
use and recognition and to give speakers a possibility to identify within a linguistic
community. In addition, several surveys review the current situation of Catalan in
the schools of Ibiza and the resources used to promote it. It also includes a
collection of quality material and initiatives that are proposed as a suggestion to
be used by teachers. Lastly, it tries to transmit a need to join initiatives that fight
in order to move Ibiza’s own dialectal variety and to use all those resources that
encourage its use