[cat] La pornografia hegemònica és un producte que avui en dia es consumeix de forma molt habitual entre grans sectors de població, majoritàriament mitjançant les noves tecnologies. Aquest tipus de pornografia té unes característiques molt concretes, les quals destaquen per reproduir els rols de gènere tradicionals establerts pel patriarcat, difondre una imatge idealitzada dels cossos físics tant d’homes com de dones i mostrar com han de ser les relacions sexuals segons aquells ideals. Aquest ús tan generalitzat ha arribat igualment a la població adolescent, col·lectiu especialment vulnerable a les influències externes a l’hora d’establir la seva pròpia identitat i consciència. Aquest estudi pretén analitzar doncs, quines són les conseqüències d’aquest consum de pornografia hegemònica a la població adolescent. Per tal d’aconseguir-ho, s’ha portat a terme una revisió de caràcter bibliogràfic, a més d’un estudi de cas de dos centres d’educació secundària, tenint en compte la variable de l’Educació Afectiva-Sexual que han rebut. S’ha considerat interessant l’elecció d’aquests centres tenint en compte l’aplicació d’un programa de competències familiars a un d’ells i a l’altre no. El que es pot concloure és que cal seguir treballant en quant a l’Educació Afectiva-Sexual que s’ofereix a la població adolescent, ja que la influència de la pornografia els afecta de forma negativa en distints nivells i àmbits de les seves vides.
[eng] The hegemonic pornography is a product that nowadays is very commonly consumed among large sections of the population, mostly through new technologies. This type of pornography has very specific characteristics, which stand out for reproducing the traditional gender roles established by patriarchy, spreading an idealized image of the physical bodies of both men and women and showing how sexual relations should be according to those ideals. This widespread use has also reached the adolescent population, a group especially vulnerable to external influences when it comes to establishing their own identity and consciousness. The preent study aims to analyze the consequences of this consumption of hegemonic pornography in the adolescent population. In order to achieve this, a bibliographic review has been carried out, as well as a case study of two secondary education centers, taking into account the variable of the Affective-Sexual Education that they have received. The choice of these centers has been considered interesting considering the application of a family skills program to one of them and not to the other. What can be concluded is that we need to continue working on the Affective-Sexual Education offered to the adolescent population, as the influence of pornography negatively affects them at different levels and areas of their lives.