[cat] Aquest Treball de Fi de Grau té com a objectiu principal conscienciar al lector de la importància de proporcionar una intervenció educativa de qualitat als alumnes amb altres capacitats. A més, pretén fer una anàlisi crítica de la situació legislativa del sistema educatiu espanyol i la realitat dels centres educatius.
Per aconseguir els objectius proposats es divideix en dues parts: la primera que correspon a l’anàlisi dels constructes teòrics de cada eix temàtic (altes capacitats intel·lectuals (ACI), Intel·ligències Múltiples (IM) i l’Educació Inclusiva(EI), és a dir, origen i definició de conceptes, principis, característiques i explicació del vincle i relació entre cada eix temàtic. I, com a segona part, una proposta d’intervenció educativa amb activitats i tasques dirigides als alumnes ACI fonamentant-se en la Teoria de les Intel·ligències Múltiples de Gardner i en l’Educació Inclusiva.
[eng] This end-of-degree project aims to make the Reader aware of the importance of providing quality educational intervention to gifted students. It also aims to take a critical look at the legislative situation of the Spanish educational System and the reality of the schools.
To achieve the proposed aims, it is divided into two parts: first one which corresponds to the analysis of the theoretical constructs of each thematic axis (Intellectual Giftedness, multiple intelligences and inclusive education), i.e. origin and definition of concepts, principles and characteristics and explanation of the link between each thematic axis. As the second part, a proposal for educational intervention with activities adapted to gifted students is based on Garder’s Multiple Intelligence Theory and Inclusive Education.