[cat] És necessari saber quines són les creences de les famílies per ser
inclusius, i quines són les barreres i els facilitadors que ens trobem perquè siguin
inclusius. Aquest treball pretén ser una investigació sobre famílies que han
d’afrontar un camí educatiu i social amb infants que presenten discapacitats, i
que dia a dia han de fer front a barreres educatives i socials. Per tant, ens trobem
amb famílies que afronten la discapacitat i l’accepten, i altres que cauen en estats
de crisis i no tenen acceptat la discapacitat del seu fill/a.
En aquest treball trobem famílies que participen voluntàriament, obrint les
portes de casa seva, contant i compartint la seva experiència. Són famílies que
comparteixen el fet de tenir un infant amb discapacitat tant en el món social que
els envolta, com en el món educatiu en el qual els seus fills/es han de compartir
les aules i l’aprenentatge amb la resta d’infants.
La inclusió és l’objectiu tant educatiu com social on tots ens hem de situar
per participar, progressar i tenir èxit. És un avanç significatiu i cal conèixer noves
aportacions, noves respostes per fer front a les barreres educatives, socials i
personals, i potenciar els facilitadors perquè tots hi siguin present donant
resposta a les diferències.
[eng] It is necessary to know what family beliefs are to be inclusive, and what barriers
and facilitators we encounter to make them inclusive. This work aims to be an
inquiry into families who have to face an educational and social path with children
who have disabilities, and who daily face social and educational barriers.
Therefore, we find families who are accepting and accepting disability, and others
who are in crisis and have not accepted their child's disability.
In this work we find families volunteering, opening the doors of their homes,
sharing and sharing their experiences. These are families who share the fact of
having a child with a disability both in the social world around them and in the
educational world in which their children have to share classrooms and learning
with the rest of the children.
Inclusion is the educational and social goal where we all need to put ourselves in
order to participate, progress and succeed. It is a significant step forward and
new contributions, new responses to addressing educational, social and personal
barriers, and empowering facilitators to be present in responding to differences,
need to be learned.