[cat] Els hàbits de vida saludable són fonamentals per a la prevenció de nombroses
malalties i en la promoció de la salut, tant física com psicològica, de la població. Avui
dia, tant nens com nenes no mostren tant d’interès en la realització de l’activitat física i
en dur a terme bons hàbits alimentaris, aspectes que han vingut per l’aparició de les
noves tecnologies i canvis a nivell mundial que han modificat la vida d’aquests. La
infància és una etapa importantíssima, ja que és quan es comença a adquirir
coneixements respecte als hàbits saludables, mentre que a l’adolescència és quan es
produeixen més canvis en el desenvolupament de l’individu i pot ser considerada, una
etapa sensible davant les conductes poc saludables. Per aquest motiu, es veu una
necessitat en promocionar aquests aspectes durant la infància i preadolescència, per així,
arribar a l’etapa adolescent amb els conceptes apresos i a poder dur a terme al llarg de
les respectives vides. El present Treball de Fi de Màster pretén abordar aquesta
problemàtica i per això, planteja una proposta d’intervenció dirigida a l’alumnat de sisè
de primària dirigida a fomentar els hàbits de vida saludable, fent esment als esmorzars i
berenars.
[eng] Healthy lifestyle habits are essential for the prevention of numerous diseases and
in the promotion of health, both physical and psychological, of the population.
Nowadays, both boys and girls do not show so much interest in the realization of
physical activity and in carrying out good eating habits, aspects that have come from the
emergence of new technologies and changes worldwide that have changed their lives.
Childhood is a very important stage, since it is when knowledge about healthy habits
3
begins to be acquired, whereas in adolescence it is when there are more changes in the
development of the individual and can be considered, a sensitive stage in the face of
unhealthy behaviors. For this reason, it is a necessity to promote these aspects during
childhood and pre-adolescence, in order to reach the adolescent stage with the concepts
learned and to be able to carry out throughout the respective lives. This Master’s Thesis
aims to address this problem and therefore, proposes an intervention proposal aimed at
sixth graders aimed at promoting healthy lifestyle habits, paying attention to breakfast.