[cat] L'educació emocional és un procés educatiu, continu i permanent que respon a
necessitats socials no ateses en matèries acadèmiques ordinàries. Com a
innovació educativa, el seu objectiu és desenvolupar les competències
emocionals com a elements essencials del desenvolupament humà, capacitantlo per a la vida i amb el fi d'augmentar el benestar personal i social. En el present
treball, el lector podrà trobar una investigació teòrica dels diferents aspectes que
influeixen en el desenvolupament d'aquesta innovació educativa: l'origen
d'aquest nou pensament emmarcat per un canvi social, l'aplicació i el
funcionament dins el sistema educatiu i les dificultats per fer-se un lloc dins
l'ensenyament. A partir d'aquesta investigació, es proposa la incorporació d'un
pla de treball didàctic per introduir els continguts de caràcter emocional al centre
educatiu. La Proposta Didàctica s'emmarca a partir d'un fil conductor, el teatre, i
abraça tota una sèrie de contingut curricular a la vegada que incorpora el
contingut emocional. Es tracta d'una proposta atrevida, dinàmica i que es
compromet a tocar punts clau socioemocionals amb l'objectiu de millorar el
benestar i les relacions de l'alumnat i les persones que els envolten. Tot això a
través del treball cooperatiu, la creativitat i l'esforç d'uns docents motivats i amb
ganes de canvi.