[cat] El treball pretén demostrar la necessitat de fer un canvi de concepció en relació amb el teatre a
l’educació infantil, fent referència a les metodologies actives com a potenciadores del canvi
educatiu. Així doncs, s’aposta per una educació inclusiva en què tota la comunitat educativa
té cabuda.
El tema escollit per centrar el treball és el teatre, ja que l’autora considera que és un
instrument educatiu molt valuós perquè afavoreix el desenvolupament integral dels infants. A
més, en aquest treball s’ha plantejat introduir el teatre a l’educació infantil a través de racons
d’aula, els quals han estat creats i planificats. D’aquesta manera, els infants treballen les
habilitats relacionades amb el teatre de manera lúdica i lliure, d’acord amb els seus interessos
i motivacions. Així, els infants es consideren els protagonistes del seu propi aprenentatge, ja
que participen de les experiències proposades, les quals esdevenen significatives, vivencials i
interdisciplinaris.
[eng] This work pretends to show the need to change the conception of theater in early childhood
education, using active methodologies as promoters of the educational change. Therefore, it is
committed to implement an inclusive education in which the whole educational community
can fit in.
The theme chosen to focus on is theater, as the author considers it a valuable educational tool
to promote the integral development of children. Moreover, it has been proposed to
introduced theater into classrooms through learning corners, which has been created and
planned. In this way, children work on theater-related skills in a playful and free way,
according to their interests and motivations. Thus, children are considered main characters of
their own learning, as they participate in meaningful and interdisciplinary experiences.