Béla Bártok. Els quartets de corda. Llenguatge estètica i anàlisi

Show simple item record

dc.contributor Prats Boscà, Llorenç
dc.contributor.author Martí Riutort, Bernat
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2022-05-17T10:47:47Z
dc.date.available 2022-05-17T10:47:47Z
dc.date.issued 2022-05-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159051
dc.description.abstract [cat] La figura de Bé/a Bartók ha estat un dels principals objectes d'estudi pel que fa a la música del segle passat, especialment dins el camp de l'etnomusicologia. Aquest treball vol manifestar principalment una perspectiva artística i eminentment subjectiva de la seva música de cambra, atès que això pugui servir per a una correcta comprensió i interpretació dels Quartets a potencials intèrprets. Tot i que en ell també s'hi presenta tota una part més freda i pragmàtica dedicada a l'anàlisi d'algunes obres i fragments, el que hi trobarem en bona mesura és una visió estètica personal en relació a un context musical divers com fou la primera meitat del segle XX. Hi apareixen també petits comentaris i pensaments sobre qüestions de la filosofia musical com l'herència quartetística de Beethoven, el sistema de Schonberg, referències al pensament d'Stravinsky i aclariments sobre els diferents tractaments de les sonoritats impressionistes. Inevitablement, la segona part del treball actua també com a recorregut vital de Béla Bartók. El que amb això es vol dir és que el fet que els Sis quartets de corda fossin compostos en un espai tan prolongat en el temps dóna peu a prendre'ls, a utilitzar-los, com a referència de cada una de les èpoques de l'autor i com a línia d'enllaç. ca
dc.description.abstract [eng] The figure of Bé/a Bartók has been one of the ma1n subjects of study in the music of the last century, especially in the field of ethnomusicology. This work aims to manifest mainly an artistic and eminently subjective perspective of his chamber music, since this can serve for a correct understanding and interpretation of the String quartets to potencial performers. Although it also presents a more pragmatic part dedicated to the analysis of some works and excerpts, what we will find to a large extent is a personal aesthetic vision in relation to a diverse musical context such as the first half of the twentieth century. There are also small comments and thoughts on issues of musical philosophy such as Beethoven 's string quartet heritage, Schonberg' s system, references to Stravinsky's thoughts and clarifications on the different treatments of impressionist sonority. lnevitably, the second part of the work also acts as a life journey for Béla Bartók. What this means is that the fact that the Six string quartets were composed in such a long space of tim e gives rise to take them, to use them, as a reference for each of the periods ofthe author and as a link li ne. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Bartók, Béla, 1881-1945 ca
dc.subject.other Música de cambra ca
dc.subject.other S. XX ca
dc.subject.other Quartets de corda ca
dc.title Béla Bártok. Els quartets de corda. Llenguatge estètica i anàlisi ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics