[cat] La planificació del sistema educatiu espanyol no permet, en la major part dels casos,
que els alumnes desenvolupin totes les seves capacitats. Alguns símptomes d’això,
en són l’alt índex de fracàs escolar que hi ha al país, o les estadístiques d’abandonament escolar prematur.
L’objectiu d’aquest estudi és realitzar una proposta educativa que pugui iniciar un
procés cap al canvi d’aquest sistema. La proposta consisteix en un projecte educatiu
anomenat Tintinnabuli, que pretén assolir els coneixements establerts pel currículum mitjançant un programa creatiu i de recerca, a partir d’un tema com a fil conductor. En aquest cas, el tema són les campanes i la seva sonoritat.
Per a la realització d’aquesta investigació s’han emprat diferents metodologies:
fonts de referència físiques i en línia, entrevistes i una enquesta.
[eng] The planning of the Spanish educational system does not allow, in most cases, that
the students develop all their capacities. Some symptoms of this are the high rate of
school failure in the country, or the statistics of early school dropout.
The objective of this study is to make an educational proposal that can initiate a
process towards the change of this system. The proposal consists in an educational
project called Tintinnabuli, which aims to achieve the knowledge established by the
curriculum through a creative and research program, based on a topic. In this case,
this topic is the bells and their loudness.
For the realization of this work, different methodologies have been used, starting
with physical and online reference sources, interviews and surveys.