[cat] És evident que les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) estan cada
vegada més presents dins el dia a dia de les aules d'Educació Primària. Aquestes, es
defineixen com aquells dispositius tecnològics que possibiliten la comunicació i la
col·laboració interpersonal i multidireccional, i tenen un paper substantiu en la generació,
intercanvi, difusió, gestió i accés al coneixement. En aquest TFG s’exposen diferents maneres
a través de les quals les TIC ajuden a adquirir un bon coneixement de la llengua anglesa dins
l’aula de primària, a través de l’ús d’eines multimèdia i de la gamificació tecnològica. A més,
es presenten diverses propostes d’activitats, accessibles i adaptables per a tot tipus d’alumnat,
que es podrien treballar dins l’aula per potenciar les quatre destreses bàsiques de l’anglès i
adquirir un aprenentatge significatiu d’aquesta llengua estrangera. Algunes d’aquestes
activitats s’han pogut posar en pràctica en context real, i, per tant, les conclusions extretes són
basades en les dades recollides
[eng] It is clear that information and communication technologies (ICT) are increasingly
present in the daily lives of primary school classrooms. These are defined as those
technological devices that enable communication and interpersonal and multidirectional
collaboration, and play a substantive role in the generation, exchange, dissemination,
management and access to knowledge. This final degree project sets out different ways in
which ICTs help to acquire a good knowledge of the English language in the primary
classroom, through the use of multimedia tools and technological gamification. In addition,
various activities are proposed, accessible and adaptable for all types of students, which could
be carried out in the classroom to enhance the four basic skills of the English language and
acquire a meaningful learning of this foreign language. Some of these activities have been put
into practice in a real context, and therefore, the conclusions drawn are based on the collected
data.