[cat] La socialització diferencial per gènere i estereotips té conseqüències damunt les oportunitats presents i futurs de les dones, creant una desigualtat que no les afavoreix. L’objectiu d’aquest treball ha estat conèixer si aquest tipus de socialització encara està present a les escoles d’Educació Primària i a partir d’aquí s’ha creat una proposta d’intervenció a nivell educatiu per a nins i nines de 10, 11 i 12 anys que constarà de 8 sessions, de diferent durada i que tenen com a objectiu que els infants aprenguin diferenciar entre les característiques biològiques de les culturals, per així també poder identificar els estereotips de gènere i rompre amb la idea que hi ha activitats i materials dirigits a nines i d’altres dirigits a nins.
[eng] Differential socialisation by gender and stereotypes has consequences on women's present and future opportunities, creating an inequality that does not favour them. The aim of this work has been to find out whether this type of socialisation is still present in primary schools and, from this, an intervention proposal has been created at an educational level for boys and girls of 10, 11 and 12 years of age, which will consist of 8 sessions of different lengths and whose objective is for the children to learn to differentiate between biological and cultural characteristics, so that they can identify gender stereotypes and break with the idea that there are activities and materials aimed at girls and others aimed at boys.