[cat] En el present Treball de Fi de Grau (TFG) es pretenen donar nocions bàsiques a través d’estratègies, recursos, materials, entre d’altres, a dintre de l’aula per als alumnes amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) en l’etapa d’educació primària, i a més de la importància de tenir coneixements sobre un tipus d’alumnat cada vegada més freqüent en la nostra societat, i per tant, en els centres educatius.
L’educació presenta un gran ventall de principis bàsics i entre aquests es troba l’atenció a la diversitat, per tant, es busca equitat i inclusió educativa per a tot l’alumnat. Com ja he esmentat anteriorment, a dintre del col·lectiu d’Atenció a la Diversitat resulta molt rellevant l’alumnat amb Trastorn de l’Espectre Autista i aquest Treball de Fi de Grau el dedico especialment als nens i nenes amb TEA, ja que requereixen un suport molt substancial a causa de les deficiències que presenten i que amb una mala intervenció educativa es poden agreujar o arribar a l’exclusió, fet que s’ha d’evitar.
Amb aquest treball espero ajudar a obrir nous camins i a projectar una nova societat on no es parli d’inclusió, sinó de convivència i on es respectin els drets, en aquest cas els dels alumnes amb necessitats especials (NEE).
[eng] In the present TFG we intend to give basic notions through strategies, resources, materials, among others, in the classroom environment for students with Autism Spectrum Disorder (ASD) in the primary education stage, and also the importance of having knowledge about a type of student body that is increasingly common in our society, and therefore in schools. Education presents a wide range of basic principles and among them is the attention to diversity, so that equity and educational inclusion is sought for all students. As it has already been mentioned within the group of Attention to Diversity, students with Autism Spectrum Disorder are very relevant and this work of TFG is especially dedicated to children with ASD, since they require a very substantial support because of the deficiencies they present and that with a bad educational intervention they can access or reach exclusion, something that should be avoided.
With this work I hope to help to open the way and to project a new society in which we do not talk about inclusion, but about coexistence and respect for rights, in this case those of students with special needs (SEN).