[cat] Avui en dia, és comú a cada instant rebre informació la qual és útil per a les nostres
decisions, rellevant pels nostres interessos, etc. Per això, creiem que nosaltres, com a
futurs docents cal crear a alumnes competents que sàpiguen captar correctament
aquesta informació, interpretar-hi les dades i arribar a unes conclusions. No obstant,
treballarem aspectes de la probabilitat les quals són presents al dia a dia dels alumnes,
com successos a l’atzar, possibles successos, entre altres. Per poder dur a terme una
metodologia eficaç i formar docents de qualitat, caldrà fer un repàs a tot allò relacionat
amb els dos blocs tractats i fer un estudi del seu pas en la història, els canvis que s’han
produït al currículum, un estudi dels llibres de text, opinions de diferents autors, entre
altres, amb la finalitat de crear dinàmiques en les quals els alumnes siguin els
protagonistes i per tant, desenvolupin un aprenentatge significatiu de l’alumne.
[eng] Nowadays, it is common at every moment to receive information that is useful for our
decisions, relevant to our interests, etc. So, we believe that we, as future teachers, must
create competent students who know how to correctly capture this information, interpret
the data and reach conclusions. However, we will work on aspects of probability that are
present in the students' day to day, such as random events, possible events, among
others. In order to carry out an effective methodology and train quality teachers, it will
be necessary to make a review of everything related to the two blocks treated and to
make a study of their passage in history, the changes that have occurred in the
curriculum, a study of textbooks, opinions of different authors, among others, in order to
create dynamics in which students are the protagonists and therefore develop a
meaningful learning of the student.