[cat] El present treball consta, per una banda, d’un estudi teòric on s’expliquen els conceptes
vinculats amb la motivació i els diferents factors i ambients que afavoreixen a un clima
motivacional dins les aules. Per una altra banda, es fa un recull de les principals investigacions
que han posat èmfasi en l’aspecte motivacional com a factor que influeix en l’aprenentatge.
Finalment, es desenvolupa una proposta didàctica centrada en l’àrea de llengua catalana i
literatura, que té present els reculls teòrics comentats a les primeres planes del treball així com
l’ús de les noves tecnologies recollides en la nova llei, LOMLOE. D’aquesta manera més lúdica
es pretén treballar les competències bàsiques i despertar la motivació i la curiositat dels alumnes
perquè adquireixin un aprenentatge significatiu que els ajudi per al seu desenvolupament
integral.
[eng] The present work consists, on the one hand, of a theoretical study in which the concepts related
to motivation and the different factors and environments that favor a motivational climate in
the classroom are explained. On the other hand, it summarizes the main research that has
emphasized the motivational aspect as a factor that influences learning.
Finally, a didactic proposal is developed focusing on the area of Catalan language and literature,
which has in mind the theoretical collections discussed in the first pages of the work as well as
the use of the new technologies included in the new law, LOMLOE. The aim of this didactic
proposal is to work on children's and young people's literature from a more practical and
experiential approach. In this way, it is more fun to work on the basic skills and to arouse the
motivation and curiosity of the students so that they acquire a meaningful learning that will help
them for their integral development.