[cat] A través d’aquest treball es podrà conèixer i analitzar l’alimentació que ingereix a l’hora del berenar l’alumnat de primària a diferents centres educatius de Palma.
S’ha treballat amb un total de 211 alumnes de 4t, 5è i 6è de primària de dues escoles de Palma, el CEIP Marian Aguiló i CC Jesús Maria. La recollida de dades s’ha realitzat a través de mesures antropomètriques com pes, talla i circumferència de la cintura. Les quals ens permet parlar de l’excés de pes infantil. Així com el registre alimentari durant una setmana i el qüestionari basat en l’índex KIDMED. El qual ens permetrà tenir una petita mostra del nivell d’adherència a la dieta mediterrània.
Pel que fa als resultats: S’ha pogut observar que del total de 211 alumnes un 8,05% dels alumnes tenen sobrepès. L’adherència a la dieta mediterrània és veu reflectida amb un 62,56 % amb nivell mitjà, és a dir amb necessitat de millorar la dieta tot i que aquesta és bona. Un 28,4% nivell baix amb una dieta de molt baixa qualitat i un 9% amb una dieta òptima.
Si ens enfocam als berenars que els alumnes porten a l’escola un 73% de la mostra porta a l’escola aliments no saludables mentre que un 23% té cura de la seva alimentació i porta aliments saludables. Dintre d’aquesta alimentació no saludable trobam aliments amb excés de sucre i additius com brioixeria industrial essent la categoria amb més puntuació i batut de xocolata essent la beguda amb major punts que els alumnes porten a l’escola.
A partir d’aquesta investigació s’ha proposat realitzar un programa de millora que cohesiona la família i l’escola per tal que es converteixi en un estil de vida per tots. Es guiarà i formarà sobre l’alimentació que un nen en aquesta etapa necessita. Així com accés a idees, receptes i un seguiment anual. Per tal d’aconseguir començar amb el berenar com una mesura de prevenció per l’obesitat infantil.
[eng] Through this work, you will be able to learn and analyse the food you ingeste when you drink primary school students in different schools in Palma.
A total of 211 students have worked in the 4th, 5th and 6th elementary schools of two Palma schools, the CEIP Marian Aguiló and CC Jesús Maria. Data collection has been done through anthropometric measurements such as weight, size, and waist circumference. These allow us to talk about excess child weight. As well as the food record for a week and the KIDMED index-based questionnaire. This will allow us to have a small sample of the level of adherence to the Mediterranean diet.
Regarding results: It has been noted that out of 211 pupils, 8.05% of pupils are overweight. Adherence to the Mediterranean diet is reflected by an average of 62.56%, i.e. with a need to improve the diet even though it is good. A low level of 28.4% with a very low quality diet and 9% with an optimal diet.
If we look at the trainees who take 73% of the sample to school, it brings unhealthy foods, while 23% takes care of their food and brings healthy food. Within this unhealthy food we find food with excess sugar and additives as industrial briocery, the highest-rated category and chocolate beat being the highest-pointed drink that pupils take to school. From this research, it has been proposed to carry out a program of improvement that brings together the family and the school so that it becomes a lifestyle for all. They will be guided and trained on the food a child needs at this stage. As well as access to ideas, recipes and annual monitoring. To get started with drinking as a measure of prevention for childhood obesity.