[cat] Aquest treball de fi de grau se centra en la polèmica creada entorn la jornada
escolar. De forma recurrent, s'ha posat en el focus d'atenció en quin tipus de jornada,
partida o continuada, és la més favorable per contribuir positivament en el rendiment, la
capacitat i l'estimulació de l'alumnat.
Nosaltres volem investigar si realment hi ha un tipus de jornada millor que una
altra. S'han consultat diferents plataformes com Dial net o Google Acadèmic on s'han
trobat diferents recerques que argumenten de forma científica quin tipus de jornada és la
més adequada, amb l'objectiu d'aprofundir-hi i extreure'n resultats.
Primerament, s'ha realitzat un estat de la qüestió per conèixer quin tipus de jornada
s'aplica o apliquen a les distintes comunitats autònomes. Seguidament, s'estudien els
factors que incideixen a l'hora d'aprovar una jornada o una altra. A més a més, s'ha
realitzat un qüestionari sobre variables que incideixen en la selecció de la jornada escolar
per conèixer l'opinió de la comunitat educativa i d'aquesta manera obtenir conclusions.
En definitiva, s'ha fet una anàlisi per conèixer ambdues jornades i esbrinar els
factors que tenen importància a l'hora de valorar-les per tal de rebatre les nostres hipòtesis
a partir de les informacions aconseguides.
[eng] This final degree project focuses on the controversy surrounding the school day.
Recurrently, attention has been focused on which type of schedule, split or continuous, is
most beneficial in positively contributing to student performance, capacity, and
stimulation.
We want to investigate whether there is indeed a better type of schedule than
another. Different platforms such as Dial net or Google Scholar have been consulted,
where various research studies have been found that scientifically argue for the most
suitable type of schedule, with the objective of delving deeper and extracting results.
Firstly, a state of the issue has been conducted to understand which type of
schedule is applied in different autonomous communities. Subsequently, the factors that
influence the approval of one schedule or another are studied. Additionally, a
questionnaire has been carried out on variables that impact the selection of the school day
to gather the opinion of the educational community and thus draw conclusions.
In conclusion, an analysis has been conducted to understand both schedules and
identify the factors that are important when evaluating them in order to challenge our
hypotheses based on the information obtained.