[cat] El treball que s'exposa a continuació té la finalitat de treballar, comparar,
profunditzar i explicar la metodologia del treball per projecte dins les aules educatives.
Veurem com aquest tipus de tipologia es considera una metodologia nova però que té un
passat més enllà i que ja en el passat es creia en aquesta metodologia per aconseguir
l’aprenentatge significatiu dels alumnes.
Aquesta metodologia ha de partir sempre dels interessos i necessitats dels infants als
quals va dirigit perquè aquests puguin trobar les respostes que es plantegen a través de la
mateixa recerca, l’experimentació, el diàleg, etc.
A més, ens centrarem en la bona pràctica docent d’aquest mètode, ja que s’ha
comprovat com la mala implementació d’aquest provoca l'efecte contrari al que se cerca.
Finalment, a través de certs qüestionaris enviats a mestres que fan feina amb aquesta
metodologia, juntament amb la informació extreta, considerarem una taula on apareixeran
els 20 punts més importants a tenir en compte per a la bona pràctica docent, propiciant així
obtenir l’èxit en l’aprenentatge de tots els alumnes.
[eng] The essay set out below aims to work, compare, get through and explain the
methodology of project work in educational classrooms. We will see how this type of
typology is considered as a new methodology but it has a past and that in the past was
already believed in this methodology to achieve meaningful learning for students.
This methodology must always be based on the interests and needs of the children to
whom it is addressed so that they can find the answers that are proposed through their own
research, experimentation, dialogue, etc.
In addition, we will focus on the good teaching practice of this method, as it has been
proven that poor implementation of this method has the opposite effect to what its goal is.
Finally, through certain questionnaires sent to teachers who work with this
methodology, together with extracted information, we will find a table that shows the 20
most important points to be taken into account for good teaching practice, therefore leading
to success in the learning of all students.