[cat] A partir de l'experiència redactada en el llibre "La ciudad de los niños" de Francesco Tonucci,
sobre l'experiència educativa a la ciutat italiana de Fanno, on els nens de la ciutat participaren
activament amb el govern municipal de la ciutat en diverses experiències i decisions en temes
que afectaven els infants. Concretament, aquest treball es centrarà en l'anàlisi d'una de les
estratègies que apareixen en el llibre, El Consell d'Infants, analitzant un cas real de l'experiència
portada a terme per l'Ajuntament de Porreres, Mallorca, entre els anys 2018-22. Aquesta anàlisi,
s'ha portat a terme a través de diferents mètodes d'investigació, com entrevistes, anàlisi
documental i observació. El que pretenem és aportar una perspectiva global del projecte que es
porta a terme a Porreres i fer aportacions metodològiques i educatives de millora. A més de
fomentar i donar a conèixer experiències com aquesta. Aquest treball també inclou un
apropament al marc teòric, legislatiu i metodològic a aquesta iniciativa. Per tal veure els
beneficis que pot aportar a les escoles amb l'aparició de nous currículum i metodologies
educatives inclusives.
[eng] From the experiences written in the book "La ciudad de los niños" by Francesco Tonucci, about
the educational experience in the Italian city of Fanno where the children participated actively in
the local government in decisions about themselves. In this work specifically, We will analyze
the method of “Consell d’Infants”. We will study the real case carried out by Porreres City
Council between 2018-22. We will use strategies such as interviews, real observation and
document analysis, to write this report. We will give a global vision about Porreres Project,
making methodological and educational contributions for improvement. At the same time
disseminate this type of government experience. This report includes an approach to the
theoretical, legislative and methodological framework for this initiative. We will redact some
benefits about "El Consell d'Infants" to the legislation and inclusive educational methodologies
at primary schools.