Els horts escolars com a eina didàctica

Show simple item record

dc.contributor Sastre Canals, Bartomeu
dc.contributor.author Bibiloni Orell, Rosa
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-07T10:01:31Z
dc.date.available 2023-09-07T10:01:31Z
dc.date.issued 2023-09-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161548
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Grau pretén oferir una mirada positiva cap al contacte dels infants amb el medi natural i donar a conèixer els horts escolars com una eina didàctica per a l’educació infantil. Els infants requereixen un contacte amb la natura òptim per a un bon desenvolupament integral, és per això, que des de les escoles és necessari que es propiciï aquest contacte amb la natura. En aquest sentit, els horts escolars són una eina versàtil per a apropar l’alumnat al medi natural d’una manera lúdica i que els proporciona múltiples possibilitats d’aprenentatge. La finalitat d’aquest treball és, en primer lloc, donar a conèixer la importància que té el medi natural en el desenvolupament dels infants. En segon lloc, es pretén indagar i analitzar què és un hort escolar, les seves possibilitats d’aprenentatge i els seus beneficis per als infants. D’aquesta manera, també es realitza un recull de les competències que es poden treballar i la seva vinculació amb el Currículum d’Educació Infantil. D’altra banda, també es volen mostrar diferents exemples de propostes complementàries per a dur a terme a l’hort escolar amb els infants. De manera que es pugui mostrar la necessitat de posar un hort als centres educatius i es motivi al professorat a l’aplicació d’aquest al seu centre, a més d’oferir eines i consells per dur-lo a terme. ca
dc.description.abstract [eng] The present final degree project aims to offer a positive view of children's contact with the natural environment and to present school gardens as a didactic tool for early childhood education. Children require optimal contact with nature for a good all-round development, which is why schools need to encourage this contact with nature. In this sense, school gardens are a versatile tool to bring students closer to the natural environment in a playful way and provide them with multiple learning possibilities. The purpose of this work is, in the first place, to make known the importance of the natural environment in the development of children. Secondly, it is intended to investigate and analyze what a school garden is, its learning possibilities and its benefits for children. In this way, a compilation of the competences that can be worked on and their link with the Early Childhood Education Curriculum is made. On the other hand, different examples of complementary proposals to be carried out in the school garden with the children are shown. In order to show the need to set up a school garden in educational centers and to motivate teachers to implement it in their center, as well as to offer tools and advice to carry it out. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Educació Infantil ca
dc.subject.other Entorn natural ca
dc.subject.other Horts escolars ca
dc.subject.other Propostes d’activitats ca
dc.subject.other Early Childhood Education ca
dc.subject.other Natural environment ca
dc.subject.other School gardens ca
dc.subject.other Activity proposals ca
dc.title Els horts escolars com a eina didàctica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics