[cat] L’anglès és una llengua franca i, com a tal, s’ensenya a les escoles de primària com un idioma
clau que l’alumnat ha de conèixer. D’aquesta manera, s’aprèn la gramàtica, el vocabulari, així
com també les destreses de lectura, escriptura i expressió oral i escolta. Amb tot això, la
pronunciació queda, normalment, abandonada i, a més a més, les destreses de lectura i
l’escriptura no es treballen, normalment, d’una manera efectiva.
Amb aquest Treball de Fi de Grau es pretén aprofundir i remarcar la importància de la
pronunciació anglesa, ja que també pot ser utilitzada per a millorar les destreses de lectura i
escriptura de l’alumnat en llengua estrangera (L2). Aquest estudi, a més a més, tracta
d’emfatitzar la necessitat de la utilització de mètodes d’ensenyament efectius per al correcte
desenvolupament d’aquestes habilitats. El mètode Jolly Phonics n’és un d’ells, el qual permet
a l’alumnat interioritzar els sons de l’anglès, per després poder-los reproduir i combinar, per
arribar a llegir i escriure adequadament. Així mateix, se suggereix una proposta didàctica de
com treballar amb la metodologia Jolly Phonics, prèviament exposada, dins una aula d’anglès
de primària
[eng] English is a lingua franca and, as such, is taught in Primary schools as a key language that
students must know. Thus, L2 students usually learn grammar, vocabulary as well as reading,
writing and speaking and listening skills. However, English pronunciation is often neglected,
and reading and writing skills are not always taught effectively.
The aim of this Final Degree Project is to highlight the importance of English pronunciation,
as it can also be used to improve L2 learner’s reading and writing skills. This study also
attempts at stressing the need to implement effective teaching methods for the correct
development of these latter skills, such as the Jolly Phonics methodology, which enables
students to internalise the sounds of English, so then they can reproduce and combine them in
order to read and write properly. A didactic proposal on how to work with this methodology
in a primary English classroom is also suggested, based on the Jolly Phonics methodology
previously exposed.