[cat] L’aposta de Menorca cap a una estratègia sostenible és molt antiga.
L’administració juntament amb els ciutadans han escollit aquest camí, a on, han
aconseguit un equilibri entre la conservació de la natura menorquina,
sostenibilitat i la protecció dels elements diversos que componen la biodiversitat,
aconseguint productes o serveis amb un valor afegit. En aquests moments es
veu reforçada i complementada per l’agenda 2030.
Aquest treball pretén acostar-se a la dimensió sostenible del màrqueting dins
l’actual entorn empresarial. La integració de la disciplina dins l’estratègia
empresarial, així com, l’exigència del consumidor per a la sostenibilitat fins a la
política del producte ecològic conjuntament amb la gestió de marca sostenible
són objecte d’estudi en aquest treball.
Una altra qüestió és la relació entre l’evolució històrica, cronològica de l’aposta
verda que fa Menorca. Dita aposta es tradueix en una estratègia turística
sostenible i això conforma un escenari ideal per les empreses que vulguin
desenvolupar aquesta estratègia mediambiental.
A Menorca, en aquesta llarga trajectòria i juntament amb les històries de l’aposta
verda desenvolupen estratègies sostenibles i tot això sumat al programa de
l’agenda 2030 dibuixa un escenari idoni perquè la iniciativa privada en aquests
moments, posi en valors un inici cap a les propostes sostenibles.
A més, amb la revisió de la literatura acadèmica, he pogut comprovar l’efectivitat
del màrqueting ecològic com a eina clau per l’òptima gestió d’empreses que
persegueixen el desenvolupament sostenible.