[cat] El següent Treball de Fi de Grau té l’objectiu d’investigar, analitzar i cercar les eines
necessàries per poder treballar una pedagogia de la mort a les aules d’Educació Primària.
Es dona gran èmfasi a la idea de la mort com a concepte clau per a la implantació d’una
pedagogia de la mort a les escoles. El currículum d’Educació no contempla la idea de
l’estudi de la mort per part dels infants d’Educació Primària però cada vegada és més
evident la creixent necessitat del tractament d’aquest concepte que forma part de la propia
vida. No hi ha vida sense mort ni mort sense vida. Finalment, es proposaran una sèrie
d’eines, recursos, pautes i estratègies per treballar la mort a l’aula o poder intervenir, si fos
el cas, en el procés de dol d’algun infant.
[eng] The aim of the following Final Degree Thesis is to investigate, analyze and search for the
necessary tools to be able to work on a pedagogy of death in Primary Education. Is given an
emphasis to the idea of death as a key concept for the implementation of a pedagogy of
death in schools. The educational curriculum doesn’t contemplate the idea of the study of
death by Primary Education children, but the growing need for the treatment of this concept
that is part of life itself is becoming more and more evident. There is no life without death
and no death without life. Finally, some tools, resources, guidelines and strategies will be
proposed to work on death in Primary classrooms and to be able to help, if it was the case,
in the mourning process of a child.