[cat] El present treball de fi de grau se centra en l’ús de la llengua catalana com a eina per a l’expressió
de les emocions en els infants d’educació primària. Per tal de donar resposta a les necessitats
de la llengua catalana es duu a terme una proposta didàctica, on es treballen les competències
específiques del currículum a través d’un enfocament comunicatiu. La metodologia que se
segueix és el treball per tasques, en el qual es prepara l’alumne per dur a terme una tasca final
i es segueix un fil conductor per poder treballar de manera transversal diversos continguts. Les
activitats que es plantegen estan relacionades amb el desenvolupament i l’adquisició de
destreses sobre l’expressió i la comprensió, tant de manera escrita com oral i la competència
emocional. D’aquesta manera els alumnes podran investigar, expressar i identificar les seves
emocions i les dels altres.
[eng] The present final degree project focuses on the use of the Catalan language as a tool for the
expression of emotions in primary school children. In order to satisfy the needs of the Catalan
language, an educational proposal is carried out, where the specific skills of the curriculum are
worked through a communicative approach. The methodology that is followed is the task-based
approach, where the student is prepared to carry out a final task and a common thread is
followed to be able to work cross-sectionally on several contents. The proposed activities are
related to the development and acquisition of skills on expression and understanding, both
written and oral, and emotional competence. In this way, students will be able to investigate,
express and identify their emotions and others’ emotions.