L’alumnat amb TDAH i els efectes de la gamificació en el seu aprenentatge: una revisió sistematitzada

Show simple item record

dc.contributor Ainsa Coll, María Pilar
dc.contributor.author Llorens Roman, Marina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-02-28T14:42:28Z
dc.date.available 2024-02-28T14:42:28Z
dc.date.issued 2024-02-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/164882 en
dc.description.abstract [cat] En l’actualitat el TDAH és un dels trastorns més freqüents de la infància, sent un fet quotidià la presència d’alumnes amb aquesta afectació dins les aules d’educació primària. En aquest sentit, es pretén investigar els efectes que pot comportar l’aplicació de la gamificació com a metodologia activa en l’aprenentatge dels alumnes que presenten dèficit d’atenció i hiperactivitat. El present estudi ha entrellaçat els dos conceptes principals de la investigació -gamificació i alumnat TDAH- per tal de donar resposta a les qüestions plantejades. A través d’una revisió exhaustiva i sistematitzada dels articles referents a l’estat de la qüestió, s’ha verificat l’efectivitat de les actuacions gamificades en la millora significativa de les principals afectacions del TDAH. A més, s’han observat molts altres beneficis en la introducció d’experiències gamificades dins l’aula per aquest alumnat, però també per tota la resta del grup. Tot i que la investigació referent al tema encara no és abundant, és evident que s’ha de promoure l’ús d’aquestes metodologies per afavorir la inclusió dins dels centres ca
dc.description.abstract [eng] At present, ADHD is one of the most common childhood disorders, and the presence of students with this affection in primary education classrooms is a daily occurrence. In this sense, it is intended to investigate the effects that the application of gamification can bring as an active methodology in the learning of students with attention deficit and hyperactivity. The present study has intertwined the two main research concepts - gamification and ADHD students - in order to answer the questions raised. Through an exhaustive and systematized review of the articles referring to the state of matter, the effectiveness of gamified actions in the significant improvement of the main effects of ADHD has been verified. In addition, many other benefits have been observed in the introduction of gamified experiences in the classroom for this student, but also for the rest of the group. Although the research on the subject is still not abundant, it is clear that the use of the methodologies must be promoting inclusion within the centers. en
dc.format application/pdf en
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved en
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other TDAH ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other TIC ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Gamification en
dc.subject.other ADHD en
dc.subject.other Game en
dc.subject.other Primary education en
dc.title L’alumnat amb TDAH i els efectes de la gamificació en el seu aprenentatge: una revisió sistematitzada ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics