[cat] En aquest treball analitzarem la connexió existent entre la música i els continguts
matemàtics a l’etapa de Primària. Projectes com EMP-Maths - Sounding Ways into
Mathematics, efectuat entre el 2013 i 2016 per la Universitat Autònoma de Barcelona i la
Universitat de Londres, entre altres col·laboracions, ens ajudaran a cercar la connexió entre
aquests dos àmbits pel que fa a l’Educació Primària, posant a la disposició manuals pel
professorat amb material i recursos didàctics interdisciplinaris posats en pràctica. Aquestes
activitats han estat provades i han demostrat ser eficients i efectives. Ens basarem en una
estructura creada pel projecte per fer el nostre disseny d’intervenció. Com veurem en el
treball, la música pot ser una via d’ensenyament no exclusiva per l’especialitat en si, sinó
emprada com a metodologia interconnectada amb diverses assignatures i continguts, com els
matemàtics. S’analitzaran els beneficis que ens pot aportar aquesta metodologia, també es
cercaran evidències que demostrin una connexió entre les matemàtiques i la música per poder
aplicar-les a Educació Primària i, aquesta connexió, es durà a terme amb activitats i recursos
adaptats a l’actualitat i la nova llei educativa LOMLOE i les seves característiques, en format
de Situació d’Aprenentatge, per posar a la disposició el material a tothom.
[eng] In this project, we will analyze the connection between music and mathematical
content in Primary Education. Projects such as EMP-Maths - Sounding Ways into
Mathematics, carried out between 2013 and 2016 by the Autonomous University of
Barcelona and the University of London, among other collaborations, will help us search for
the connection between these two areas, providing teachers with manuals containing
interdisciplinary materials and educational resources that have been put into practice. These
activities have been tested and proven to be efficient and effective. We will rely on a structure
created by this project to make our intervention design. As we will see in the project, music
can be a way of teaching not only for the specialty itself but also undertaken as a
methodology interconnected with other subjects and contents, such as mathematics. We will
analyze the benefits that this methodology can bring us, we will also look for evidence that
demonstrates a connection between mathematics and music to apply them to Primary
Education, and this connection will be carried out with activities and resources adapted to the
present-day and the new educational law LOMLOE and its characteristics, in the format of
Learning Situations, to make the material available to everyone.