[cat] La coeducació, entesa com l’acció educativa per a la consecució de la igualtat de
gènere al context escolar, resulta una de les exigències de la nova llei educativa estatal,
la LOMLOE. Al seu voltant giren termes tals com el gènere, la sexualitat, el respecte a la
diversitat i la no-discriminació. Acomplint amb l’esmentada normativa, l’objectiu del
present treball es basa en oferir al col·legi Sant Vicenç de Paül de La Soledat, mitjançant
la proposta d’un Pla d’Igualtat i Coeducació, tot un seguit de pautes i recursos que
afavoreixin que les aules i el pati siguin espais segurs, on es posi fi als conflictes de
manera assertiva. Llocs on les nenes no abracin la submissió per imposició, on els nens
puguin expressar les seves emocions amb llibertat, on els oficis i tasques no tinguin gènere
assignat, on l’infant pugui ser qui és.
[eng] Coeducation, understood as the educational action to achieve gender equality in
the school context, becomes one of the requirements of the new Spanish education law,
the LOMLOE. Terms of gender, sexuality, respect for diversity, and non-discrimination
revolve around it. In compliance with the aforementioned legislation, the aim of this work
is based on offering to the Sant Vicenç de Paül - La Soledat school, by means of an
equality and coeducation plan, a series of guidelines and resources which favor that
classrooms and playgrounds are safe spaces, where conflicts can be resolved in an
assertive way. Places in which girls do not embrace submission by imposition, where
boys can express their emotions freely, where jobs and tasks are not gendered, where
children can be who they are.