[cat] Durant la meva introducció en el món de l’Educació Infantil he pogut detectar com dins les
aules els contes obtenen un gran protagonisme. Degut al meu interès en aquests m’ha
sorgit el dubte de com seria la millor manera de contar contes, ja que durant el meu procés
d’aprenentatge no record que ho treballéssim. En el meu Treball de Fi de Grau don la
resposta a la meva pregunta, a més de descobrir a través de la posada en pràctica el seu
funcionament. Per tant, aquest s’inicia amb l’objectiu general d’elaborar una proposta
d’intervenció sobre l’explicació de contes. Per complir-lo he realitzat una recerca
bibliogràfica d’experts sobre el procés a seguir per explicar-los, també he observat algunes
mestres com contaven contes i també les he entrevistades. Una vegada analitzada tota la
informació extreta he elaborat una proposta d’intervenció per infants de cinc anys. Llavors,
vaig preparar tots els materials necessaris per dur-la a terme i vaig organitzar un
contacontes a la Biblioteca de Santa Margalida on vaig poder portar a la pràctica la meva
proposta i experimentar si les indicacions dels experts estudiats són encertades. Una
vegada finalitzada la posada en pràctica vaig analitzar la meva intervenció per extreure les
conclusions pertinents i millorar-les. Al final del treball podreu observar algunes de les
imatges de la proposta d’intervenció duita a terme.
[eng] During my introduction in the world of Childhood Education, I detected that inside every
classroom, storytelling has a very important role. Due to my interest in storytelling, I asked
myself how it would be the best way to tell stories to the children, because while I was going
to classes and learning a lot of things, I don’t remember working on that. In my final work of
the degree, I get the answer to my question, apart from discovering through the practice it’s
working. So, this begins with the general objective of developing a proposal of intervention
about storytelling’s explanation. To be able to do it, I’ve done a bibliographic research about
experts of the process you have to follow to explain them, and I also have seen the way
some teachers were telling some stories, and finally I interviewed them.
Once all the achieved information has been analyzed, I’ve made a proposal of intervention
for children of five years old. Afterwards, I prepared every single necessary material so I
could do it, and I organized a Storyteller at the Library of Santa Margalida, where I put to the
practice my proposal and experiment to see if the indications of the experts that I did a
research on, were right or not. Once the practice was finished, I analyzed my intervention to
extract every single conclusion and improve them. At the end of this work, you will be able to
see some of the images of the proposal of the intervention that has been done.