[cat] Existeixen molts models educatius que un mestre pot adoptar per promoure
l'aprenentatge i el desenvolupament dels infants. Concretament, parlarem del model
tradicional, conductista i Montessori. Tres models molt diferents que ens poden fer
entendre la realitat que hi ha dins les aules.
Un cop estudiat aquests tres models, farem una anàlisi a la tutora de cinquè d'infantil
que treballa al CEIP Vialfàs. Aprofitant el Pràcticum II i amb el consentiment de la
persona analitzada, interpretarem el model o models que adopta la mestra. És
important destacar que aquests tres models no són excloents entre si, i un mestre
en educació infantil pot utilitzar una combinació per promoure un aprenentatge
significatiu i efectiu per als nens.
[eng] There are many educational models that a teacher can adopt to promote learning
and development in children. Specifically, we will talk about the traditional,
behaviorist, and Montessori models. These three very different models can help us
understand the reality inside classrooms.
Once we have studied these three models, we will analyze the fifth-grade teacher at
CEIP Vialfàs. Taking advantage of Practicum II and with the consent of the analyzed
person, we will interpret the model or models adopted by the teacher. It is important
to note that these three models are not mutually exclusive, and a teacher in early
childhood education can use a combination to promote meaningful and effective
learning for children.