[cat] En el present treball de fi de grau, es presenta una recerca sobre l’evolució dels espais a
l’etapa de d’educació infantil i com aquests afecten en el procés d’ensenyamentaprenentatge. Es va poder comptar amb tres testimonis; el d’un expert en la matèria, que ens
parla sobre la concepció dels espais i la necessitat del canvi i dos casos de centres de
Mallorca, més concretament, el cas del CEIP Verge de Lluc, que destaca per el seu Projecte
Educatiu de Centre i el cas del CEIP Blanquerna, on s’ha comptat amb el testimoni de la
tutora de l’aula de 3 anys, per conèixer com ha estat el procés de transformació de la seva
aula.
Poder comptar amb aquests tres testimonis, ha ajudat a poder contrastar la informació del
marc teòric amb diferents casos reals per remarcar la importància que els espais tenen i poder
arribar a una conclusió final: la de que els espais si que interfereixen de manera positiva en
els processos d’ensenyament-aprenentatge dels infants a l’etapa d’educació infantil.
[eng] In the present bachelor's degree final work, research is presented on the evolution of spaces
at the stage of child education and how they affect the teaching-learning process. There were
three witnesses; that of an expert on the subject, who tells us about the conception of spaces
and the need for change and two cases of Mallorca centers, more specifically, the case of the
CEIP Verge de Lluc, which stands out for its Educational Project of Centre and the case of the
CEIP Blanquerna, where the witness of the tutor of the 3-year classroom has been counted,
to find out what the process of transformation of her classroom has been.
Being able to count on these three witnesses has helped to contrast the information of the
theoretical framework with different real cases to stress the importance that spaces have and
to be able to reach a final conclusion; that spaces do positively interfere with the teachinglearning processes of children at the stage of infant education.