[cat] Aquest treball analitza els diferents factors que intervenen en el procés d’adquisició segona llengua i com des de les escoles facilitar-lo. Per això, es centra a estudiar el moviment de les darreres dècades en què es pretén canviar l’escola tradicional per una escola innovadora, les quals respecten els set principis de l’aprenentatge a través de la neurociència i pedagogies actives. Entre els mètodes utilitzats per aquestes escoles hi ha el mètode Montessori, basat en l’autonomia de l’infant, l’ús de material manipulatiu, els ambients preparats i el rol docent com a guia o acompanyant.
En el cas d’aquesta recerca, s’analitza aquest mètode, el qual està tenint un fort impacte en les escoles del segle XXI. Més concretament, s’aprofundeix en els ambients i com aquests poden afavorir a l’adquisició d’una nova llengua, com l’anglès.
A partir d’aquests coneixements s’han creat tres propostes didàctiques: per a l’alumnat de primer cicle (1r i 2n), de segon cicle (3r i 4t) i de tercer cicle (5è i 6è). Al primer cicle es treballaran el vocabulari “School objects” relacionat amb adjectius, sobretot colors. El segon cicle treballaran “The town” i “There is.../There isn’t...”. Finalment, el tercer cicle començaran a treballar amb el “Past simple” i parlaran del que varen fer ahir, durant les vacances, etc.
Aquesta investigació demostra la importància d’exposar des d’una edat primerenca als infants a una segona llengua i sempre donant-los un espai on puguin anar aprenent respectant els seus ritmes i interessos.
[eng] This work analyses the different factors involved in the second language acquisition process and how schools can facilitate it. For this reason, it focuses on studying the movement of the last decades in which it is intended to change the traditional school for an innovative school, which respect the seven principles of learning through neuroscience and active pedagogies. Among the methods used by these schools is the Montessori method, based on the child's autonomy, the use of manipulative material, prepared environments and the teacher's role as a guide or companion.
In the case of this research, this method is analysed, which is having a strong impact on the schools of the 21st century. More specifically, it explores environments and how they can favour the acquisition of a new language, such as English.
Based on this knowledge, three didactic proposals have been created: for first cycle (1st and 2nd), second cycle (3rd and 4th) and third cycle (5th and 6th) students. In the first cycle, the vocabulary "School objects" related to adjectives, especially colours, will be worked on. The second cycle will work on "The town" and "There is.../There isn't...". Finally, in the third cycle they will start working with the "Past simple" and talk about what they did yesterday, during the holidays, etc.
This research demonstrates the importance of exposing children to a second language from an early age and always giving them a space where they can learn at their own pace and interests.