[cat] En el present Treball de Fi de Grau es pretén incidir en la importància del coneixement i enteniment
que han de tenir els mestres d’Educació Infantil en referència a les dificultats del llenguatge que es
puguin presentar a l’aula, així com possibles Trastorns del Desenvolupament del Llenguatge.
L’objectiu d’aquest treball és conèixer i estudiar aquestes dificultats presents a través de l’observació
d’un cas concret d’un nin de 4 anys, per després poder elaborar una intervenció basada en les seves
necessitats. Aquesta intervenció consta de dues sessions de tres activitats cadascuna, sent les
mateixes a cada sessió.
El procés d’observació s’ha dut a terme mitjançant un mètode preavaluació-postavaluació, analitzant
la situació a través de la Prova de Llenguatge Oral Navarra-Revisada (PLON-R). Els resultats de la
prova determinen que l’infant a l’inici mostra que necessita millorar en la forma del llenguatge i
presenta un retard al contingut, però, després de la intervenció es percep certa milloria, sobretot a
l’aspecte del contingut del llenguatge.
[eng] This Final Degree Project aims to emphasize the importance of the knowledge and understanding
that Early Childhood Education teachers must have regarding the language difficulties that may occur
in the classroom, as well as possible Language Development Disorders. The objective of this work is
to know and study these difficulties through the observation of a concrete case of a 4 year old child,
in order to be able to elaborate an intervention based on his needs. This intervention consists of two
sessions of three activities each, with the same activities in each session.
The observation process was carried out using a pre-assessment-post-assessment method, analyzing
the situation through the Oral Language Test Navarre-Revised (PLON-R). The results of the test
determine that the child at the beginning shows that he needs to improve in the form of language
and presents a delay in the content, but after the intervention there is a certain improvement,
especially in the aspect of the content of language.