[cat] L'objectiu d'aquest Treball Final de Grau (TFG) és explorar el paper de la família en l'àmbit
escolar i el seu impacte en la motivació i l'autoestima dels infants d’educació primària,
basant-nos en què diu la literatura especialitzada sobre el tema i els diversos enfocaments que
es poden trobar. Per a la seva realització s’han contrastat diferents hipòtesi sobre el paper dels
pares o tutors sobre l’alumnat depenent del seu nivell d’implicació amb les escoles i tasques
escolars i s’ha observat la importància de la motivació i l’autoestima en aquest àmbit.
El disseny d’aquesta revisió de literatura ha consistit en la recerca i selecció de diversos
documents a partir de certes paraules clau i seguint uns criteris d’inclusió i exclusió per
posteriorment poder comentar-los. No només s’han seleccionat investigacions teòriques sinó
també empíriques que han permès comparar els diferents resultats, variables i metodologies
per la seva realització. Algunes investigacions revelen una connexió positiva entre el paper
familiar i la motivació i l'autoestima dels nens, mentre que altres estudis no han trobat
correlacions significatives. Aquesta diversitat en els resultats pot ser explicada per diversos
factors, com ara la diversitat cultural, el context socioeconòmic, l'edat dels infants examinats
i altres característiques específiques de la mostra.
[eng] The aim of this End-Of-Degree Project (TFG) is to explore the role of the family in the
school environment and its impact on the motivation and self-esteem of primary school
children, based on what the specialized literature says on the subject and the different
approaches that can be found. For its realization, different hypotheses have been contrasted
on the role of parents or guardians on students depending on their level of involvement with
schools and school tasks and the importance of motivation and self-esteem in this area has
been observed.
The design of this literature review has consisted in the search and selection of several
documents based on certain keywords and following inclusion and exclusion criteria to later
comment on them. Not only theoretical but also empirical research has been selected. This allowed the comparison of the different results, variables and methodologies for its
realization. Some research reveals a positive connection between the family role and
children's motivation and self-esteem, while other studies have found no significant
correlations. This diversity in the results can be explained by various factors such as cultural
diversity, socioeconomic context, the age of the children examined, and other specific
characteristics of the sample.