[cat] El present treball pretén analitzar els models de suport que duen a terme els dos centres
escollits d’Educació Primària (centre A i centre B), amb la finalitat de conèixer si posen en
pràctica models de suport inclusius o si, per contra, encara estan en procés de fer-ho. La
recerca s’ha realitzat en català, en espanyol i en anglès, a dues bases de dades (Dialnet i
Google Scholar). S’han seleccionat 19 articles. En el treball de camp s’ha emprat l’entrevista
qualitativa, l’anàlisi de documents de centre i l’observació directa. Aquesta darrera eina sols
s’ha posat en pràctica al centre B. Les participants de les entrevistes són dues tutores, dues
mestres de suport i les directores dels centres escolars. Les evidències apunten que els dos
centres tenen la intenció de dur a terme un model de suport inclusiu. Tot i això, el centre A
encara ha de fer més feina que el centre B, perquè això succeeixi, a més, de potenciar la
formació, la comunicació i la coordinació de tota la comunitat educativa.
[eng] This work aims to analyze the support models carried out by the two chosen Primary
Education centers (center A and center B), with the aim of finding out if they implement
inclusive support models or if, on the contrary, they are still in the process of doing so. The
research was carried out in Catalan, Spanish and English, in two databases (Dialnet and
Google Scholar). 19 articles have been selected. In the field work, the qualitative interview,
the analysis of center documents and direct observation were used. This last tool has only
been put into practice in center B. The participants in the interviews are two tutors, two
support teachers and the principals of the schools. The evidence points to the two centers
intending to carry out an inclusive support model. However, center A still has to do more
work than center B, for this to happen, in addition to enhancing the training, communication
and coordination of the entire educational community.